الزام دستگاه‌ها به پیگیری تکالیف خود در خصوص رفع نقاط حادثه خیز

حمید عسگری پور، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از شناسایی نقاط حادثه خیز و الزام دستگاه های مربوطه در جهت حل مشکلات راه ها خبر داد و بیان کرد: دادستانی در جهت احیای حقوق عامه در خصوص شناسایی نقاط حادثه خیز از طریق پلیس راهور ورود کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهریار خاطرنشان کرد: در این خصوص شهرداری ها، راهداری و اداره برق ملزم شدند تا تکالیف خود اعم از بهسازی خیابان ها و جاده ها، روشنایی معابر و جاده های مواصلاتی را که در حال انجام است دنبال کنند.

وی اذعان کرد: با الزام دستگاه های مربوطه به پیگیری تکالیف خود تحت نظر دادستانی، بسیاری از نقاط حادثه خیز رفع شده و به نوعی از وقوع جرم خصوصا جرایم مربوط به راهنمایی و رانندگی و تصادفاتی که منتهی به نقص عضو یا فوت اشخاص می شود پیشگیری به عمل آمده است.

وی با اشاره به اجرای طرح دوربین هوشمند پلاک خوان در سطح حوزه قضایی شهریار بیان کرد: در این خصوص مکاتبات زیادی با فرمانداری و شهرداری انجام شد تا در سطح شهر و در کلیه نقاط اقدام به نصب دوربین شود.

عسگری پور اظهار کرد: با نصب این دوربین ها به محض اینکه خودوری مسروقه وارد حوزه قضایی شهریار شود بلافاصله موضوع به مرکز اعلام خواهد شد و اقدامات لازم نیز در این خصوص انجام می گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهریار در ادامه گفت: این طرح هم اکنون در حال انجام است و ثمرات خوبی از جمله کاهش وقوع جرایم، پیشگیری از وقوع جرایم و شناسایی مرتکبین جرایم را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: موضوع بعدی که در دستور کار قرار گرفته مربوط به مراکز غیرمجاز بازیافت زباله است که در این خصوص موضوع تهدید علیه سلامت و بهداشت عمومی مطرح است و تمامی این مراکز ساماندهی، تعطیل، پلمب و از سطح شهر جمع آوری شدند در نقطه مشخص و معینی ساماندهی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *