رئیسی: موضوع صلح و سازش طرفین دعوا تقویت شود

رئیس دستگاه قضا در خصوص اجرای سند تحول قضایی گفت: باید تمام دستگاه قضایی متاثر از مسئله تحول باشد، این تحول را اول باید مجموعه قضا احساس کند بعد مردم جامعه.

وی با تاکید بر اینکه در همین راستا ۳۰ سامانه‌ فعال شده و تا آخر سال جاری ۴۰ سامانه فعال می‌شود تأکید کرد: نیمی از اهداف سند تحول قضایی در کشور اجرایی خواهد شد که البته باید موارد آن در تمام بخش‌ها محقق شود.

رئیسی در ادامه افزایش مقوله صلح و سازش را امر پسندیده‌ای دانست و گفت: طرح معتذرین که معاونت راهبردی دنبال می‌کند بسیار اهمیت دارد زیرا در برخی استان‌ها بالاترین نرخ جرایم با شکایت خصوصی شروع می‌شود که این دعوا با سازش خصوصی تمام می‌شود پس چرا قبل از سازش به سابقه کیفری منجر شوند؟

وی با بیان اینکه در مسائل خانوادگی و مباحثی از این دست می‌توان بسیاری از دعواها و شکایات را با ساز و کارهای حل اختلاف رفع کرد تا شاهد ارجاع  پرونده‌ها به دادگستری نباشیم خواستار توجه به این مهم شد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه اتقان تصمیم ‌گیری‌ها در دادگستری نیز امری مهم و ضروری است  گفت: فرایند قضایی برای تضمین امور مردم است و چه بسا که آرا کمتر دچار نقص شود و اطمینان کنند که کار این دادسرا درست و اصولی است.

وی با تأکید بر اینکه گزینه بازداشت در مواردی که لازم است انجام گیرد گفت: برای کاهش ورودی پرونده‌های قضایی به دادگستری و یا پیشگیری نسبت به این امر تمام دستگاه‌ها موظف هستند وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

رئیسی با بیان اینکه ما به دنبال حمایت دستگاه قضایی از قضات و کارکنان هم هستیم اما از قبل باید بدانیم تحت حمایت خداوند متعال قرار داریم افزود: مسئله معیشتی و مسکن کارکنان دستگاه قضا همچنان دغدغه ماست و پیگیر رفع مسائل و مشکلات آنها هستیم.

وی با بیان اینکه در توزیع عدالت، کارکنان باید ایجاد امنیت داشته باشند افزود: در چابک‌سازی اداری نیز سیاست انقباضی را دنبال می‌کنیم اما معتقد به حذف پست‌های لازم نیستیم ولی اگر لازم نبود باید حذف شود.

رئیسی در پایان تصریح کرد: وقتی خانم یا آقا و یا پیرمردی به دادگستری می‌آید، باید یقین بداند که مشکل او در این دستگاه برطرف می‌شود و ظلم ستیزی صورت خواهد گرفت بنابراین این مسئله باید در صدر امور باشد.

 

 

داوری پرونده های خود را به ما بسپارید.

موسسه حقوقی و صلح و داوری عدل پویان زرین با تجربه چندین ساله در حل مسائل حقوقی و کیفری موفقیت های زیادی را کسب کرده و عندالزوم در راستای برابری و صلح و سازش، به داوری پرونده ها و حل مشکل طرفین میپردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *