برنامه‌ریزی سازمان ثبت اسناد برای مختومه کردن بیش از ۲۰۰ هزار پرونده

روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در نشست امروز (‍‍‍ پنج شنبه ) که با حضور عبدالحسین رامشی مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تهران و معاون مدیر کل و روسای واحدهای اجرای استان تهران برگزار شد، معاون سازمان ثبت اسناد هدف از برگزاری جلسه را تحقق سیاست های ابلاغی ریاست معظم قوه قضائیه و همچنین اوامر ریاست سازمان در راستای سند تحول قضایی و رضایت مندی بیشتر مراجعین عنوان کرد. 

مهدی اقبال ضمن تشکر از فعالیت ها و زحمات موثر همکاران و با اشاره به اهداف عالی سازمان، مشکلات و موانع موجود با ارائه راهکار در راستای تسریع در انجام امور اعلام کرد.

وی با بیان اینکه ساماندهی بایگانی ها و تلاش برای تحقق کامل حذف فیزیکی پرونده ها هم اکنون در چند استان محقق شده است افزود: با توجه به بخشنامه ریاست سازمان در راستای حذف مهلت ۲ ماهه بند ب ماده ۱۱۳ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه در جهت رسیدگی سریع به پرونده هایی که از بدهکار پرونده مالی شناسایی نشده ، در صورت درخواست بستانکار ، آنها می توانند با صدور گواهی به دادگستری مراجعه کنند.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد با تاکید بر لزوم استفاده از نیروهای توانمند و با انگیزه در واحدهای اجرایی گفت: انجام مکاتبات به صورت اتوماسیونی و حذف امور دستی و سنتی، استفاده از ظرفیت سامانه ثنا در راستای شفافیت و دقت در ابلاغ ها ، نظارت بیشتر بر مزایده ها و تعیین تکلیف پرونده های بانکی اقدامات مهم سازمان در دوره مدیریت دکتر خدائیان بوده است.

در ادامه این نشست مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تهران و سایر روسا و همکاران مشکلات ادارات را اعلام کردند و راهنمایی و دستورات لازم توسط معاون امور اسناد صادر شد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *