انعقاد تفاهم نامه ای جهت راه اندازی سامانه جذب و گزینش قضات

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه از انعقاد تفاهم نامه راه اندازی عملیاتی ” سامانه تخصصی جذب و گزینش قضات ” خبر داد .

محمدباقر الفت ( معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه ) در این باره گفت : با راه اندازی عملیاتی سامانه تخصصی جذب و گزینش قضات و در راستای اجرای سند تحول ، در صدد آن هستیم که با استفاده از ابزارهای دقیق در فرایند امور جذب و گزینش تسریع شود .

این مقام قضایی با اشاره به تاکید رئیس محترم قوه قضاییه مبنی بر تسریع فرایند گزینش عنوان کرد : طراحی این سامانه با برگزاری جلسات مشترک و مطالعه تطبیقی در جذب قضات چندین کشور و بررسی نقاط ضعف و قوت در حال پیشرفت است . این سامانه با هدف شفاف سازی، امکان داده پردازی با سرعت بالا ، توان توسعه شاخص ها، کاهش شدید زمان فرایند اعلام نتایج و حذف حضوری متقاضیان در فرایند جذب و شناسایی قضات عملیاتی میشود .

معاون رییس قوه قضاییه گفت : نظر به اینکه میزان حجم کاری متناسب نیروی انسانی نیست و بکارگیری این سامانه میتواند بر صحت و دقت عملکرد قوه قضاییه تاثیرات چشم گیری بگذارد و سرعت و دقت در اعلام نتایج را افزایش دهد .

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه بیان داشت : ایجاد زیرساخت اطلاعاتی لازم این سامانه به منظور پایش شاخص های مورد نیاز با ایجاد داشبورد مدیریتی به منظور ارزیابی مستمر و برخط وضعیت اجرای کار از جمله قابلیت هایی می باشد که در این سامانه مد نظر است تا فرایند جذب وگزینش تا حدود زیادی الکترونیکی و تخصصی شود و سطح تحصیل اطلاعات و میزان دسترسی ها با مراجع مرتبط با رعایت محرمانگی اطلاعات مشخص باشد . انتظار داریم تجزیه و تحلیل اطلاعات سامانه و نتایج حاصل از آن به گونه ای باشد که برون داد مورد نظر قوه قضاییه را برآورده کند ، گروه هدف را بشناسد و با تحلیل اطلاعات نتایج مطلوب ارائه دهد .

در ادامه علی نظری مدیرکل جذب و گزینش قضات گفت : با تشکیل کارگروه تخصصی به منظور بررسی چالش ها و موانع در روند جذب و گزینش قضات طراحی ، ایجاد و راه اندازی عملیاتی سامانه تخصصی جذب و گزینش قضات در دستور کار قرار گرفت و امروز شاهد عملیاتی شدن راه اندازی این سامانه هستیم . یکی از موانع تاخیر در جذب و گزینش ، برگزاری فراخوان ثبت نام به صورت جذب عمومی و اختصاصی منصب قضا به صورت سالانه بود که با راه‌اندازی این سامانه  ، دواطلبان گرامی میتوانند به محض فارغ التحصیلی اقدام به ثبت نام در سامانه مذکور نمایند .

از مزایای این سامانه انجام فرایند ثبت نام به صورت غیرحضوری است که با تکمیل فرم های خوداظهاری و انجام آزمون های روانشناسی آغاز و داوطلبان بعد از عملیات غربالگری به منظور راستی آزمایی به مصاحبه حضوری دعوت میشوند که این پروسه تاثیر بسزایی در تسریع روند جذب و گزینش خواهد داشت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *