وصول الکترونیکی اوراق قضایی

وصول الکترونیکی اوراق قضایی درحساب کاربری مخاطب در سامانه ی ثنا، ابلاغ محسوب شده و به محض مشاهده، آثار ابلاغ واقعی بر آن مترتب است.

تاریخ دادنامه قطعی :
۱۴۰۱/۱۲/۰۶
 

رأی دادگاه تجدیدنظر استان

گردشکار:
درخصوص تجدید نظر خواهی اقای م. غ. پ. با وکالت اقای ح. ت. ک. نسبت به دادنامه شماره مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۲۶صادره از شعبه در کلاسه پرونده که به موجب ان در خصوص تجدیدنظرخواهی اقای ف. ذ. پ. به وکالت از اقای م. غ. پ. نسبت به دادنامه شماره ۴۳۶۷ ۱۴۰۱ این شعبه ، با عنایت به مجموع اوراق و محتویات پرونده و نظر به اینکه حسب گواهی نتیجه ابلاغ الکترونیکی ، رای بدوی در مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ از طریق سامانه به وکیل محکوم علیه ابلاغ و توسط مخاطب مشاهده شده است.ولی لایحه تجدیدنظرخواهی در مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۱۹ تقدیم گردیده است ، حسب مندرجات در دادنامه مذکور ، وپرونده با تجدید نظر خواهی به این شعبه ارجاع گردیده است. وبه تاریخ فوق و در وقت فوق العاده جلسه شعبه به تصدی امضای کنندگان ذیل تشکیل و پرونده بدوی و تجدیدنظر به کلاسه فوق الذکر تحت نظر است.این دادگاه پس از بررسی اوراق و محتویات انها اقدام دیگری را لازم ندانسته و پس از مشاوره لازم در خصوص موضوع و با اعلام ختم رسیدگی و با استعانت از خداوند متعال و تکیه بر شرف و وجدان به شرح اتی مبادرت به اصدار رای می نماید.:

رای دادگاه
بسمه تعالی – درخصوص تجدید نظر خواهی اقای م. غ. پ. با وکالت اقای ح. ت. ک. نسبت به دادنامه شماره مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۲۶صادره از شعبه در کلاسه پرونده که به موجب ان در خصوص تجدیدنظرخواهی اقای ف. ذ. پ. به وکالت از اقای م. غ. پ. نسبت به دادنامه شماره ۴۳۶۷ ۱۴۰۱ این شعبه ، با عنایت به مجموع اوراق و محتویات پرونده و نظر به اینکه حسب گواهی نتیجه ابلاغ الکترونیکی ، رای بدوی در مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ از طریق سامانه به وکیل محکوم علیه ابلاغ و توسط مخاطب مشاهده شده است.ولی لایحه تجدیدنظرخواهی در مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۱۹ تقدیم گردیده است.و حسب ماده ۱۳ ایین نامه نحوه استفاده از سامانه های رایانه ای یا مخابراتی ، وصول الکترونیکی اوراق قضایی به حساب کاربری مخاطب در سامانه ، ابلاغ محسوب می شود. و مشاهده ان اثار ابلاغ واقعی را دارد. لذا با توجه به انقضای موعد قانونی ، دادگاه مستندا به ماده ۴۴۰ و ۴۳۲ قانون ایین دادرسی کیفری قرار رد تجدیدنظرخواهی صادر و اعلام می نماید. که متقاضی تجدیدنظر پس از ابلاغ رای ودرفرجه مقرر قانونی و به شرح لایحه تقدیمی نسبت به ان تجدیدنظرخواهی واعتراض نموده است. وموضوع جهت رسیدگی به این دادگاه ارجاع و ارسال وبه کلاسه ثبت شده است. اینک هیات دادرسان این دادگاه باعنایت به مجموع محتویات اوراق پرونده و بخشنامه مربوط به استجازه ریاست محترم قوه قضاییه در جواز رسیدگی در امور بند ث ماده ۴۵۰قانون ایین دادرسی کیفری وبا توجه به ابلاغ دادنامه تجدید نظر خواسته بتاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱به وکیل تجدید نظر خواه واعتراض وی بتاریخ ۱۹/۰۹/۱۴۰۱ بشرح صفحه ۷۴۲ پرونده هرچند از تاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۲۶لغایت *( دوماه ) استراحت داشته ولیکن مع ذلک فرصت جهت اعتراض بر فرض موجه دانستن استراحت داشته ولیکن اعتراض ننموده است.لذا تجدید نظر خواهی را فاقد وجاهت قانونی ودلیل بر نقض داشته وحسب بندب ماده ۴۵۰ قانون ایین دادرسی کیفری ضمن رد اعتراض معترض دادنامه معترض عنه را تایید می نماید. این رای وفق ماده ۴۴۳ قانون ایین دادرسی کیفری قطعی است.
رییس شعبه ۳ دادگاه تجدیدنظر استان قم – مستشار دادگاه