بیماری کرونا میتواند از جمله مصادیق بند ب ماده ۱۷۸قانون آیین دادرسی کیفری «بیماری متهم و بیماری سخت والدین، همسر یا اولاد وی که مانع از حضور شود» بوده و به عنوان عذر موجه تلقی گردد.

تاریخ دادنامه قطعی :
۱۴۰۱/۰۴/۲۶
 

رأی دادگاه بدوی

پرونده کلاسه تصمیم نهایی شماره
شکات: ۱. اقای ا. م. فرزند ا. ۲. خانم ا. ر. فرزند س. ۳. اقای ک. ه. فرزند ا. ا.
متهمین: ۱. اقای ح. د. فرزند ی. به نشانی شرکت اب ۲. اقای م. ز. فرزند ع. ح. به نشانی
اتهام: گزارش خلاف واقع

باسمه تعالی
به تاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۲۲ در وقت فوق العاده جلسه شعبه *بتصدی امضای کننده ذیل تشکیل است. پرونده کلاسه فوق تحت نظر قرار دارد. دادگاه با توجه به محتویات پرونده ختم دادرسی را اعلام و با استعانت از خداوند متعال و با تکیه بر شرف و وجدان به شرح ذیل مبادرت به انشای رای می نماید.

رای دادگاه

در این پرونده ا. ر. فرزند س. ، ا. م. فرزند ا. و ک. ه. فرزند ا. ا. به رای صادره از این دادگاه به شماره دادنامه *اعتراض نموده و اظهار داشته اند در مهلت قانونی به لحاظ داشتن بیماری کرونا امکان اقدام در مهلت مقرر را نداشته و نهایتا تجدیدنظرخواهی با تاخیر کوتاهی صورت گرفته است ، بنابراین دادگاه با عنایت به محتویات پرونده و ارایه گواهی پزشک مبنی بر داشتن بیماری ایشان و از طرفی بررسی مجدد پرونده و رسیدگی به اعتراض ایشان به احتیاط نزدیکتر بوده ، لذا دادگاه عذر وی را موجه تشخیص و به استناد ماده ۴۳۲ قانون ایین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ و در اجرای تبصره دو ماده ۴۲۷ همین قانون قرار قبولی درخواست تجدیدنظرخواهی ایشان را صادر و اعلام می نماید. رای صادره قطعی است.