ابلاغ های متعدد به خوانده دعوی در محل ملک موضوع دعوای خلع ید، اماره بر تصرف وی در ملک موضوع دعوا است.

مستندات: مواد ۳۰۸، ۳۰۹ و ۳۱۱ قانون مدنی
شماره دادنامه قطعی :
۹۳۰۹۹۷۰۲۲۱۰۰۰۹۲۷
تاریخ دادنامه قطعی :
۱۳۹۳/۰۷/۲۳

رأی دادگاه بدوی

در خصوص دعوی س.م. فرزند ح. با وکالت ب.ن. به طرفیت ه.و. فرزند ع. و ع.ر. فرزند غ. به خواسته صدور حکم مبنی بر خلع ید خواندگان از ملک مشاعی به نحو وضع ید خواهان در پلاک ثبتی …/… بخش ۱۱ تهران مقوم به ۵۱ میلیون ریال با احتساب خسارات دادرسی با توجه به اینکه حسب پاسخ استعلام ثبتی شماره ۳۴۷۶۰ مورخ ۲۴/۶/۹۲ اداره ثبت اسناد و املاک ک. مالکیت مشاعی خواهان نسبت به پلاک ثبتی مذکور مسلم است از طرفی خواهان با تقدیم دادخواست عدم رضایت خود را به ادامه تصرفات خواندگان اعلام نموده است و خواندگان نیز دلیلی که استمرار تصرفات آنها را توجیه نماید ارائه ننموده‌اند لذا دادگاه دعوی خواهان را وارد تشخیص استنادابه مواد ۳۰۹ و ۳۱۱ قانون مدنی حکم به خلع ید خواندگان از ملک متنازع فیه صادر می‌نماید. پس از قطعیت حکم از تمام ملک خلع ید می‌شود و تصرف محکوم له نیز در ملک خلع ید شده مشمول مقررات املاک مشاعی است همچنین خواندگان استناداً به ماده ۵۱۹ قانون آئین دادرسی مدنی به پرداخت مبلغ ۱۰۹۲۰۰۰ ریال هزینه دادرسی و حق الوکاله وکیل طبق تعرفه محکوم می‌نماید. رأی صادره غیابی ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ قابل واخواهی در دادگاه صادرکننده رأی و سپس ظرف بیست روز قابل تجدیدنظر در محاکم تجدیدنظر استان تهران است.
رئیس شعبه ۲۰۸ دادگاه عمومی حقوقی تهران- ترکی

رأی دادگاه
در خصوص واخواهی ع.ر. فرزند غ. با وکالت الف.ب. و ف.ع. به طرفیت س.م. فرزند ح. با وکالت ب.ن. نسبت به دادنامه شماره ۹۲۰۱۰۷۷ که به موجب آن حکم به خلع ید واخواه صادر گردیده است با توجه به اینکه در این مرحله از دادرسی وکلای واخواه دلیل و مدرکی که حکایت از وجود موجبات نقض و خدشه در رأی صادره باشد ارائه ننموده است و بر رأی صادره از حیث قوانین شکلی و ماهوی اشکال و ایرادی مشهود نمی‌ باشد لذا دادگاه ضمن رد واخواهی واخواه بنا بر استدلال و جهات و مستندات منعکس در رأی واخواسته عیناً آن را تأیید می‌نماید. رأی صادره حضوری ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر در محاکم تجدینظر استان تهران است.
 رئیس شعبه ۲۰۸ دادگاه عمومی حقوقی تهران – ترکی
 
رأی دادگاه تجدیدنظر استان

تجدیدنظرخواهی الف.ب به وکالت از ع.ر. نسبت به دادنامه شماره ۳۲۹ مورخ ۲۵/۴/۹۳ صادره از شعبه ۲۰۸ دادگاه عمومی حقوقی تهران که به موجب آن، واخواهی مشارالیه از دادنامه غیابی شماره ۱۰۷۷-۳/۱۲/۹۲ صادره از همان دادگاه متضمن صدور حکم بر محکومیت تجدیدنظرخواه به خلع ید مشاعی از یک دستگاه آپارتمان مسکونی جزء پلاک ثبتی شماره …/… بخش ۱۱ تهران به همراه خسارت دادرسی مورد پذیرش دادگاه قرار نگرفته و ضمن رد مراتب واخواهی، دادنامه غیابی تأیید شده است وارد و محمول بر صحت نمی‌باشد و دادنامه معترض عنه به نحو صحیح و مطابق مقررات و اصول دادرسی صادر شده و خدشه‌ای به اعتبار آن وارد نیست. تجدیدنظرخواه نیز در این مرحله از دادرسی، دلیل یا مدرک محکمه پسندی که نقض دادنامه را ایجاب کند ابراز نکرده و لایحه اعتراضیه متضمن جهت موجه نیست. به علاوه عمده ایراد تجدیدنظرخواه فقدان تصرف وی در ملک مورد درخواست خلع ید و عدم تحقق شرایط و ارکان دعوای خلع ید می‌باشد که این ایراد با لحاظ ابلاغ اوراق اخطاریه و دادنامه غیابی در همان نشانی آپارتمان مورد مناقشه، وارد و محمول بر صحت نمی‌باشد و تصرف تجدیدنظرخواه به دلیل ابلاغ‌های متعدد در همان نشانی ملک مورد خواسته برای دادگاه محرز و مسلم بوده و در نتیجه ارکان دعوای خلع ید تحقق یافته و تجدیدنظرخواه دلیلی بر جواز ادامه تصرفات خویش ابراز نکرده، دادگاه ادعای وی را وارد و محمول بر صحت تشخیص نداده، مستنداً به ماده ۳۵۸ قانون آئین دادرسی مدنی، ضمن رد درخواست تجدیدنظرخواهی، دادنامه مورد اعتراض را عیناً تأیید می‌نماید. رأی صادره قطعی است. اجرای رأی تابع مقررات ماده ۴۳ قانون اجرای احکام مدنی خواهد بود.
 رئیس و مستشار شعبه ۱۰ دادگاه تجدیدنظر استان تهران 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *