کارخانه راکد دیروز، امروز در مسیر صادرات قرار گرفت

به گزارش خبرنگار گروه حقوقى و قضایى خبرگزارى میزان، کارخانه آجر سفال گنبدکاووس از سال ۱۳۹۰ با فراز و فرود‌هایی در مسیر تولید مواجه و در نهایت سه سال پیش، تولید آن متوقف گردید. در ادامه پرونده این کارخانه در دستور کار دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در استان قرار گرفت و با پیگیری‌ها و نشست‌هایی که در این ستاد انجام شد، تولید آن از سر گرفته شد.

هادى هاشمیان، رئیس کل دادگستری استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقى و قضایى خبرگزارى میزان بیان کرد: هم اکنون ۱۱۰ نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند و بر اساس اعلام صاحب کارخانه، با راه اندازی خط جدید تولید از ابتدای شهریور ۱۰۰ نفر دیگر در این کارخانه مشغول به کار می‌شوند که بیشترشان زندانیان رای باز خواهند بود.

هاشمیان افزود: قرار است محصولات خط جدید این کارخانه که آجر‌های بزرگتر و سبک‌تر با نام پروتون است به کشور‌های روسیه و آذربایجان صادر شود.

به گزارش خبرگزارى میزان، ١٨ تیرماه امسال بود که رئیس کل دادگستری گلستان از استخدام زندانیان دیون مالی در این کارخانه داد و گفت: صاحب کارخانه به شکرانه رونق دوباره، کسانی که سابقه زندان دارند را نیز در سفره‌ی تولید شریک می‌کند و ۵۰ نفر از افرادی که در این کارخانه مشغول به کار هستند، از زندانیان دیون مالی رای باز هستند تا بتوانند بدهی‌های خود را بپردازند و زودتر از زندان آزاد شوند.

هاشمیان در ادامه گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۸۵ پرونده مربوط به واحد‌های تولیدی در دبیرخانه اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه استان در دست بررسی است که از این تعداد مشکلات ۶۲ واحد با نامه نگاری حل و فصل شد.

رئیس کل دادگسترى گلستان افزود: امسال سه واحد تولیدی بزرگ نیز که در آستانه تعطیلی بودند با رایزنی‌های انجام شده، احیا و از بیکار شدن ۲۱۰ کارگر جلوگیری شد.

این مقام ارشد قضایی استان تصریح کرد: در سال جارى نیز اعضای این ستاد به شهرک‌های صنعتی می‌روند و مشکلات کارخانه‌ها را موردی و میدانی بررسی می‌کنند.

هاشمیان اذعان کرد: پارسال با تلاش‌های انجام شده ۲۲ کارخانه که در آستانه تعطیلی بودند، احیا شدند و حالا دست کم ۳۵۰ کارگر با کار در این واحد‌ها روزی خانواده‌های شان را تامین می‌کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *