مدیرکل زندان‌های تهران صرفا با پایان ماموریت جابجا شده است و موضوع برکناری در مورد وی صحیح نیست

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، پس از حادثه قتل اخیر در زندان فشافویه، رئیس دستگاه قضا بلافاصله با تشکیل سه هیئت از سازمان زندان‌ها، دادستانی کل کشور و دادستانی تهران خواستار بررسی ویژه به موضوع شد.

آیت الله رئیسی در گفت و گوی زنده تلویزیونی با مردم نیز اعلام کرد که هر مسئولی در این رابطه غفلت کرده باشد آن را برکنار می‌کنیم و دستور این قضیه صادر شده است.

در همین زمینه سخنگوی قوه قضاییه امروز در نشست خبری با تشریح روند قضایی پرونده از برکناری رئیس زندان فشافویه و جابجایی مدیرکل زندان‌های تهران توسط سازمان زندان‌ها خبر داد و گفت: بعد از حادثه زندان فشافویه دو اقدام به صورت موازی انجام شد که اولین اقدام رسیدگی به پرونده قتل و تعقیب قضایی قاتلین بود و اقدام دیگر این بود که رئیس قوه قضاییه هیئت‌هایی را در ارتباط با بررسی زمینه وقوع و یا قصور و تقصیر احتمالی برخی از کارگزاران حوزه زندانبانی مامور کردند.

وی تاکید کرد: در بخش اول پرونده رسیدگی و کیفرخواست صادر شد و در نوبت دادگاه است و در بخش دوم نیز سه هیئت از ناحیه سازمان زندان‌ها، دادسرای تهران و دادستانی کل کشور مامور شدند.

سخنگوی قوه قضاییه خاطر نشان کرد: این هیئت بررسی‌ها را انجام و گزارش آن را به رئیس قوه قضاییه تقدیم کردند.

با جمع بندی گزارش در بخش دوم تصمیم بر این شد که با برخی از پرسنل که در آن بند انجام وظیفه می‌کردند و قصور آن‌ها محرز بود برخورد شود و حسب مورد تحت تعقیب کیفری یا هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری قرار گیرند.

پس از اعلام سخنگوی دستگاه قضا برخی رسانه‌ها به اشتباه از برکناری مدیرکل زندان‌های تهران خبر دادند این در حالی است که مطابق بررسی‌ها محبی مدیرکل زندان‌های تهران به علت اینکه یک مقام قضایی است، پس از پایان ماموریت در سازمان زندانها، جابجا می‌شود و همانطور که سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد وی صرفا با پایان ماموریت جابجا شده است و موضوع برکناری در مورد مدیر کل زندان‌های تهران صحیح نمی‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *