مجلس در کاهش سختی کار زنان در عرصه تولید ایفای نقش کند

فاطمه قاسم پور روز یکشنبه در اولین رویداد زنان، مالکیت فکری و زیست بوم نوآوری (شکوفا) که به همت صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، افزود: مدیران عامل ۵۹۹ شرکت دانش بنیان را در کشور زنان تشکیل می دهند و امید است شاهد رشد این نرخ در کشور باشیم. این امر نشان دهنده حضور موثر زنان در این حوزه است.

وی درباره رویداد شکوفا با نگاه به نقش موثر زنان در مدیریت بهینه  مصرف در حوزه آب، برق و انرژی گفت: تا پیش از این زنان نقش بی بدیلی در حوزه مصرف کالا و خدمات داشتند، همچنین در مدیریت مصرف نقش موثری دارند. اکنون نیز در حوزه تولید نقش موثری ایفا می کنند. بنابراین مدیران اجرایی باید توجه بیشتری در این زمینه داشته باشند.

قاسم پور بیان کرد: با توجه به اینکه زنان در این زمینه موفق بوده اند، باید زمینه سازی برای نقش‌های اجتماعی نیز صورت گیرد. این امر وظیفه مدیران اجتماعی کشور است.

وی یادآور شد: زنان در بحث تولید دانش بنیان و خلاق نقش بی‌بدیلی دارند. همه دستگاه‌های اجرایی باید در شناسایی نقش زنان در حوزه دانش بنیان و در راس هیات مدیره کمک کنند و تثبیت کننده حضور زنان باشند. کما اینکه در این زمینه یک سختی مضاعفی برای زنان وجود دارد.

رییس فراکسیون زنان وخانواده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زنان وقتی وارد تولید می شوند نسبت به مردان  دچار سختی هایی می شوند، اما مجلس شورای اسلامی در حوزه سیاست گذاری باید در کاهش این سختی ها ایفای نقش کند.

قاسم پور یادآور شد: در کنار این امر همچنین زنان باید خود زمینه ایفای نقش خود را در جامعه محقق کنند. امید است شاهد هرچه بیشتر بحث جهش تولید و حضور موثر زنان در عرصه اجتماعی باشیم. بحث بهینه مصرف نیز از مباحث جدی است که زنان می‌توانند ترویج کنند.

نخستین رویداد زنان، مالکیت فکری و زیست بوم نوآوری (شکوفا) به صورت آنلاین و حضوری به همت صندوق نوآوری و شکوفایی در حال برگزاری است، در این رویداد دو روزه  ۲۰۲ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۹۵ نفر دانش بنیان و ۱۰۷ نفر غیر دانش بنیان شرکت داشتند.

 

www.irna.ir/news/84171981/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *