لایحه تشکیل پلیس قضایی ویژه کودکان و نوجوانان در قوه‌ قضائیه تدوین شده است

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد، نخستین دوره‌ی آموزشی نظام حقوقی ویژه کودکان و نوجوانان به منظور آشنایی قضات، وکلا و برخی نهاد‌هایی که با حقوق کودکان و نوجوانان ارتباط دارند در یاسوج برگزار شد.

دکتر اردوان عزیزی معاون برنامه ریزی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد هدف از برگزاری این دوره را آشنایی بیشتر علمی و کاربردی همکاران قضایی و نمایندگان حقوقی نهاد‌هایی که با حقوق کودکان ونوجوانان ارتباط مستقیم دارند، بیان کرد.

عزیزی با بیان اینکه بحث مسئولیت کیفری در واقع به نوع و نحوه‌ی برخورد مناسب با اطفال و نوجوانان می‌پردازد، به حمایت‌های قانونی از کودکان پرداخت.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سعید رهایی عضو هیئت علمی دانشگاه شیخ مفید و نماینده ایران در سازمان یونیسف اظهار کرد: کودکان سرمایه یک ملت هستند و اگر این سرمایه آسیب ببیند دیگر نمی‌تواند به پا خیزد، در واقع کودکان مانند بذری هستند که باید خوب کاشته شوند و چنانچه این مهم رعایت نشود بذر خوبی درو نخواهیم کرد.

نماینده ایران در سازمان یونیسف گفت: بنابراین آنچه در آمار این سازمان آمده است جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه با تمام محدودیت‌هایی که داریم بهترین کادر ویژه دادگاه اطفال و کودکان را در محاکم داریم.

دکتر سید جعفر کاظم پور مدیرکل تدوین لوایح حقوقی و مقررات قوه قضائیه نیز به برتری نظام حقوقی اسلام در زمینه حقوق کودکان و نوجوانان نسبت به دیگر نظام‌های حقوقی اشاره و عنوان کرد: نظام حقوقی اسلام که بر اساس قرآن و مبانی دینی شکل گرفته است نه تنها عقب‌تر نیستیم بلکه در این نظام دینی، از قواعد ومقررات خوبی در رعایت حقوق کودکان برخوردار هستیم.

در ادامه این همایش سه روزه دکتر سید علی کاظمی مشاور معاون حقوقی قوه قضائیه نیز در سخنانی اظهار داشت: در زمینه اجرای حقوق کودکان و نوجوانان در قوه قضائیه به اقدامات خوبی رسیده ایم و اکنون لایحه تشکیل پلیس قضایی ویژه کودکان و نوجوانان در قوه‌ی قضائیه تدوین و در حال ارسال به دولت است.

گفتنی است این دوره‌ آموزشی به مدت ۳ روز در یاسوج در حال برگزاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *