دادخواست اعسار محکومین مهریه خارج از نوبت رسیدگی شود

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، کمیته ساماندهی زندانیان و کارگروه کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان آذربایجان غربی در سالن جلسات حوزه ریاست دادگستری کل استان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در این کارگروه ضمن تاکید بر راهنمایی و ارشاد محکومین مهریه توسط مددکاران اجتماعی زندان‌ها اظهار داشت: در خصوص تقدیم دادخواست اعسار در مهلت قانونی بایستی به این اعسار‌ها خارج از نوبت رسیدگی گردد.

گروسی افزود: بررسی و ارائه تدابیری در رابطه با نحوه رسیدگی به اینگونه پرونده‌ها در آینده جزو کار‌های اساسی خواهد بود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه تعدیل اقساط مهریه در یکی از استان‌ها تاکید داشت: لازم است نحوه تقسیط مهریه از همان ابتدا براساس درآمد محکوم و شرایط اقتصادی کشور انجام گیرد تا با توجه به نوسانات اقتصادی در زمینه پرداخت اقساط مشکلی بروز نکند.

در این جلسه با دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی مقرر گردید دادستان‌های عمومی وانقلاب حوزه‌های قضایی استان آمار‌های تحلیلی از وضعیت زندانیان حوزه قضایی خود (ازجمله ساعت بازداشت، علت بازداشت، نوع اتهام و تناسب قرار) به صورت ماهیانه و مستمر استخراج و به دبیرخانه کمیته ساماندهی زندانیان و کار گروه کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان ارسال کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *