برخورد جدی و قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه محیط زیست و منابع طبیعی / تشکیل پرونده قضایی برای مدیران متخلف در خصوص معدن شن و ماسه روستای پهنه کلای ساری

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، سید یونس حسینی عالمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران با اشاره به برخورد جدی و قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه محیط زیست و منابع طبیعی، بیان کرد: هیچ مدیری در استان حاشیه امنی برای انجام تخلف ندارد و در این راستا برای مدیران متخلف در خصوص معدن شن و ماسه روستای پهنه کلای ساری پرونده قضایی تشکیل شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران اظهار کرد: پاییز سال گذشته گزارشی مبنی بر فعالیت یک معدن شن و ماسه بدون رعایت مقررات، اضافه برداشت، برداشت غیر اصولی، تخریب منابع طبیعی و محیط زیست در روستای پهنه کلای ساری به دادستانی مرکز استان مازندران واصل شد.

وی ادامه داد: در پی وصول این گزارش، دادستانی مرکز استان مازندران، موضوع را از مراجع ذیربط از جمله منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، سازمان صمت و محیط زیست استعلام کرد و در نتیجه این استعلامات، تخلفات محرز شد.

حسینی عالمی بیان کرد: با حضور اعضای دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری مازندران و معاونان دادستان همچنین ادارات ذیربط بازدید از محل مذکور انجام و ضمن دستور پلمب معدن، پرونده قضایی نیز با چند عنوان اتهامی در یکی از شعب دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان تشکیل شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران تاکید کرد: در این راستا مدیران مرتبط با موضوع، بازداشت شدند و پرونده در یکی از شعبات دادسرا در حال رسیدگی قضایی است.

حسینی عالمی یادآور شد: مدیرکل یکی از سازمان‌های ذیربط در این پرونده نیزکه در سال ۱۳۷۱ نسبت به اعطای مجوز اقدام کرده بود، توسط دستگاه امنیتی شناسایی و احضار شده است.

به گزارش میزان، طی روز‌های گذشته کلیپی در فضای مجازی در خصوص برداشت غیرمجاز شن و ماسه در روستای پهنه کلای ساری منتشر شده بود که این تصاویر مربوط به سال گذشته بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *