امکان داشتن وکیل حقوقی رایگان برای مددجویان سازمان بهزیستی

وحید قبادی دانا روز چهارشنبه در آئین امضاء تفاهمنامه مشترک با اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران افزود: این امر در راستای اجرای ماده ۲۳ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت و برای اجرای تکالیف کنوانسیون حقوقی افراد دارای معلولیت با توجه به مفاد مصرح اصول ۲۱ و ۲۹ و ۳۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و تکلیف انسانی و وجدانی و الهی صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: بر این اساس افرادی که به لحاظ مشکلات جسمی و مالی توان ندارند تا مانند دیگر شهروندان عادی از حق داشتن وکیل برخوردار باشند، بهزیستی این مساعدت را به آنها رساند تا از داشتن وکیل و مشاور حقوقی در مواجهه با مشکلات حقوقی و قضایی برخوردار باشند.

قبادی دانا با قدردانی از وکلای داوطلب که دانش خود را رایگان در قالب معاضدت حقوقی و قضایی به مددجویان بهزیستی ارائه می‌دهند، تصریح کرد: وکلای همکار با بهزیستی بیش از ۷۰۰ پرونده را در سال جاری به صورت رایگان مورد معاضدت حقوقی و قضایی قرار دادند البته پیش از این نیز در بیش از ۲۰ استان کشور، کانون وکلا با بهزیستی همکاری داشته است.

وی گفت: با امضای این تفاهمنامه شرایط برای اقدامات کانون وکلا در همه استان‌ها فراهم می‌شود و این حق الهی و طبیعی مددجویان تحت پوشش بهزیستی است که از داشتن یک وکیل حقوقی برخوردار باشند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تصریح قانون به موضوع معاضدت حقوقی و قضایی، اظهار داشت: این مهم امکانی برای نیازمندان و افرادی است که بضاعت لازم برای در اختیار گرفتن وکیل مناسب ندارند. هدف ما در بهزیستی ایجاد شرایطی برای بهتر زیستن است.

قبادی دانا افزود: امیدواریم بتوانیم در خدمتگذاری به جامعه هدف بهزیستی ایفای وظیفه کنیم. اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت یکی از برنامه‌ها بوده است که این تفاهمنامه نیز در راستای اجرای ماده ۲۳ این قانون صورت پذیرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *