افتتاح همزمان چهار دفتر خدمات الکترونیک قضایی در غرب هرمزگان / امکان دریافت گواهی عدم سوء پیشینه در کمتر از یک ساعت

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، آیین افتتاح و راه اندازی ۴ دفتر جدید خدمات الکترونیک قضایی در غرب استان هرمزگان با حضور معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان، رؤسای دادگستری شهرستان‌های بستک و بندرلنگه و جمعی از مسئولان قضایی و اجرایی برگزار شد.

مجتبی قهرمانی معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان هرمزگان گفت: با افتتاح این دفاتر جدید، تعداد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در هرمزگان به ۲۲ عدد رسیده است.

وی افزود: دفاتر الکترونیک قضایی جدید در شهر‌های لمزان، کوخرد، جناح و پارسیان افتتاح و راه اندازی شده است و ضمن کارآفرینی برای تعدادی از اهالی این شهر‌ها، موجبات تسریع در روند رسیدگی‌های قضایی مردم را فراهم خواهد ساخت.

قهرمانی تصریح کرد:این دفاتر با هدف دسترسی مردم به تسهیلات نوین قضایی، صرفه جویی در وقت و هزینه‌ها و تحقق عدالت آسان برای عموم شهروندان راه اندازی شده اند.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان هرمزگان در ادامه بیان کرد: در این دفاتر ۲۲ خدمت قضایی ارائه می‌شود که مهمترین آن‌ها امکان ارتباط و دسترسی به مراجع قضایی سراسر کشور و ثبت انواع دادخواست و شکایات است.

قهرمانی تصریح کرد: با گسترس زیرساخت‌ها به زودی پنج دفتر خدمات الکترونیک دیگر نیز در اقصی نقاط استان هرمزگان شروع به فعالیت خواهند کرد.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل هرمزگان همچنین اعلام کرد: برای دریافت گواهی عدم سوپیشینه دیگر نیاز به مراجعه به محاکم قضایی، دادسرا و یا آگاهی نیست و تنها با ارائه کارت ملی در دفاتر خدمات الکترونیک در کمتر از یک ساعت این گواهی صادر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *