آموزش می‌تواند از شکل‌گیری پرونده‌هایی که پایه و اساس مستندی ندارد جلوگیری کند

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، محمد حسین رحیمی زاده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در نشست مسئولان قضایی استان یزد با مدیرکل و معاونین صدا و سیما، گفت: از مجموع شکایات وارده با موضوع توهین، تهدید و ضرب و جرح، حدود ۲۵ درصد منجر به محکومیت می‌شود این درحالی است که آموزش می‌تواند از شکل‌گیری پرونده‌هایی که پایه و اساس مستندی ندارد جلوگیری کند.

وی اظهار داشت: اکثر شکایات از سر ناآگاهی و عدم اطلاع از شرایط قانونی صورت می‌گیرد که چنانچه برنامه‌هایی هدفمند در جهت ارتقاء آگاهی‌های عمومی و حقوقی مردم ساخته شود بسیار اثرگذار خواهد بود.

رحیمی زاده با اشاره به ظرفیت صدا و سیما در برنامه سازی و ارائه پیام‌های هدفدار پیشگیرانه به مردم، گفت: ارائه آموزش‌های مستقیم و غیرمستقیم در برنامه‌های پرمخاطب تلویزیونی، ترویج هنجارپذیری و قانون مداری در قالب سوژه‌های جذاب و مخاطب پسند می‌تواند راهگشا باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تصریح کرد: کار بر روی فرهنگ ترافیک و همچنین بررسی فنی تصادفات و علت شناسائی موضوعات مرتبط و برنامه سازی جذاب در این زمینه از درخواست‌های دستگاه قضائی است.

وی تأکید کرد: با توجه به پرونده‌هایی که در دستگاه قضایی وجود دارد برای برنامه سازان سوژه‌های خوبی یافت می‌شود که می‌توان از آن در آموزش‌های مستقیم و غیر مستقیم استفاده کرد و این آمادگی در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد برای تسهیل این امر وجود دارد.

رحیمی زاده، اشتراک کار‌های انجام شده در سایر استان‌ها و بهره گیری از این ظرفیت مشترک را به عنوان پیشنهاد مطرح کرد و بیان داشت: در بسیاری از استان‌ها راجع به موضوعات مختلف تولیدات سمعی و بصری خوبی تهیه و پخش شده است که به نظر می‌رسد استفاده از این تولیدات هم صرفه جویی مالی به دنبال دارد و هم از نظر زمان و فرصت شرایط خوبی را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *