آزادی ۳۶۴ زندانی در سه ماهه نخست امسال با همت شوراهای حل اختلاف استان فارس

معاون قضایی رئیس کل و رئیس شورا‌های حل اختلاف فارس در گفتگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره به وجود ۱۴ شعبه شورای حل اختلاف ویژه زندان در استان فارس گفت: با تلاش اعضا و همکاران مستقر در شعب ویژه زندان و سایر شعب، تعداد ۳۶۴ نفر از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی افزود: تعداد ۸۴۸ فقره پرونده به شعب شورای حل اختلاف ویژه زندان استان فارس وارد شده است که از این تعداد ۳۸۹ فقره پرونده با تلاش همکاران مستقر در شعب ویژه زندان منجر به صلح و سازش و ۷۱ نفر توسط این شعب آزاد شدند.

وی تاکید کرد: آزادی تعداد ۲۹۳ زندانی دیگر حاصل فعالیت و تلاش سایر شعب شورا‌های حل اختلاف استان است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی خاطر نشان کرد: مجموعه شورا‌های حل اختلاف با هدف بهره گیری از مشارکت‌های مردمی، ایجاد فرهنگ صلح و سازش و رفع اختلاف از طریق کدخدامنشی، تلاش برای حل و فصل دعاوی از طریق مذاکره بین طرفین و پیشگیری از طرح برخی دعاوی ساده در مراجع قضایی ایجاد شده است.

معاون قضایی رئیس کل و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان فارس اظهار امیدواری کرد در روز‌های آتی با تلاش همکاران و توسعه فرهنگ صلح و سازش و گذشت بتوانیم زمینه آزادی تعداد بیشتری از زندانیان را فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *