آخرین جلسه محاکمه شهردار سابق و اعضای سابق شورای شهر مرودشت برگزار شد

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، ششمین و آخرین جلسه محاکمه شهردار سابق و اعضای سابق شورای شهر مرودشت در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شیراز واقع در مجتمع قضایی شهید قدوسی شیراز به ریاست قاضی علی فرهادی پور برگزار شد.

در این جلسه برخی موارد ابهامی که در جلسات پیشین ایجاد شده بود با دستور رئیس دادگاه و با احضار برخی مطلعین، شهود و مواجهه حضوری برخی متهمین بررسی و آخرین دفاعیات اخذ شد.

در این جلسه موارد متعددی از جمله موضوع دریافت ۱۰ عدد سکه بهار آزادی، چک‌های ۱۰۰ و ۱۵۰ میلیون تومانی، دریافت وجوهی از تعاونی مرتبط با یکی از ادارات شهرستان، اخذ تعدادی کارت هدیه ۵ میلیون ریالی، تبانی در خصوص انتخاب شهردار و موارد دیگری بررسی و طرفین به بیان دفاعیات خود پرداختند.

رئیس دادگاه در ادامه این جلسه به استماع دفاعیات احدی از متهمین که عضو شورای سابق و مدتی نیز شهردار بود و همچنین ۴ نفر از متهمین عضو شورا اعم از رئیس و اعضای اصلی شورای سابق مرودشت، پرداخت.

جلسه دادرسی با با حضور وکلای مدافع و مواجه فیمابین متهمین با استناد به سوابق و مستندات کیفرخواست پرونده انجام که پس از دفاع موثر نماینده دادستان مرکز استان از مستندات ابراز شده موجبات افشای برخی ابهامات مطرح شده، فراهم گردید.

در پایان رییس دادگاه بر اساس محتویات پرونده، کیفرخواست صادره و اظهارات سایر متهمان خطاب به عضو سابق دیگر شورای شهر مرودشت و با بیان اینکه با توجه به تصدی عضویت در شورای شهر مرودشت در دوره چهارم و پنجم اتهام شما دایر بر ارتشا ۴۰۹ میلیون تومان به صورت چک و نقدی و ۱۳ سکه بهار آزادی و تدلیس در معاملات دولتی به نحو مشارکت است، از وی خواست در این خصوص از خود دفاع نماید.

پس از پایان دادگاه رئیس دادگاه تصریح کرد که در فرجه قانونی اتخاذ تصمیم خواهند نمود.
شایان ذکر است این پرونده ۲۹ نفر متهم دارد که ۹ نفر از اعضای سابق شورای شهر و شهردار سابق مرودشت و مابقی افرادی هستند که اقدام به پرداخت رشوه کرده بودند.

اتهامات اعضای سابق و شهردار سابق و اسبق مرودشت در پرونده‌ای که در این شعبه رسیدگی شد شامل ارتشاء، تبعیض در معاملات دولتی و پولشویی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *