وزیر دادگستری ایران خواستار استرداد بین‌المللی دارایی ناشی از فساد شد

علیرضا آوایی وزیر دادگستری ایران در سخنرانی خود در نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با موضوع «چالش ها و تدابیر مقابله و مبارزه با فساد و تقویت همکاری های بین المللی» که به دلیل همه گیری ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.
وی طی سخنانی این نشست را تجدید میثاق دولت‌ها در مبارزه جدی با فساد دانست و با اشاره به گذشت ۲۰ سال از تصویب کنوانسیون مبارزه با فساد، به موقع بودن برگزاری این نشست برای ارزیابی عملکردها و راه پیموده شده در این مسیر را ستود.
وزیر دادگستری ایران با اشاره به بیانیه پایانی این نشست، بر تعهد جمهوری اسلامی ایران بر پیشگیری، جرم انگاری و همکاری بین‌المللی در تحقق اهداف این بیانیه و مبارزه با فساد و اهمیت توجه به اقدامات مخل همکاری بین‌المللی که مهم‌ترین آن در استرداد دارائی‌های ناشی از فساد جلوه می‌کند، تاکید کرد.
آوایی ضمن تقبیح بهره‌کشی از دسترنج جامعه‌ای توسط جامعه دیگر، تصریح کرد موانع استرداد این اموال، چه مانع اراده سیاسی کشورهای محل نگهداری اموال نامشروع و چه مانع تحریم‌های نامشروع یکجانبه باید برطرف شود.
نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با موضوع «چالش ها و تدابیر مقابله و مبارزه با فساد و تقویت همکاری های بین المللی» به مدت سه روز از تاریخ ۲ لغایت ۴ جون ۲۰۲۱ در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *