نقش مهم ثبت رسمی اسناد و املاک در کاهش حجم اختلاف و ورودی پرونده به دستگاه قضایی

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مازندران، حجت الاسلام و المسلمین تقوی فرد در بازدید از اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ساری، گفت: ثبت رسمی اسناد و املاک می‌تواند نقش بسزایی در کاهش حجم اختلاف و ورودی پرونده به دستگاه قضایی داشته باشد.

وی در خصوص پروژه آرشیو ثبتی اداره ثبت و اسناد و املاک شهرستان ساری اظهار کرد: ثبت رسمی اسناد و املاک می‌تواند نقش بسزایی در کاهش حجم اختلاف و ورودی پرونده به دستگاه قضایی داشته باشد.

این مقام قضایی در استان مازندران در ادامه افزود: املاک و اراضی در سطح کشور دارای سه عنوان کلی هستند، املاکی که بعنوان انفال هستند، اراضی که بعنوان موقوفات بوده و املاکی که به عنوان املاک اشخاص حقیقی هستند که می‌توان با همت و تلاش نسبت به تفکیک و ثبت الکترونیکی آن‌ها گام موثری در ثبت املاک داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری استان مازندران در ادامه اظهار کرد: یکی از مسائلی که مورد توجه و توصیه فراوان اسلام قرار دارد مسئله خدمت به مردم و از نقاط قوت اخلاقی اسلام، توجه به انسانها، حس همکاری، نیکوکاری و خدمت رسانی به مردم است.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی فرد در خصوص مکانیزه شدن بخشی از قسمت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک استان مازندران گفت: تمامی زیر مجموعه دستگاه قضایی علی الخصوص سازمان ثبت اسناد و املاک استان باید از معیار‌های مطلوب در ارائه خدمات رسانی به مردم برخوردار باشند.

وی همچنین افزود: باید تمام تلاش خود را درجهت ارائه اقدامات شایسته در راستای پیشبرد اهداف کشور در مکانیزه کردن امور ثبتی به خوبی اجرا کنیم تا بتوانیم با این کار، گامی مهم و مثبت برداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *