نشست هیئت مدیره مؤسسه با پروفسور محسن صادقی جانشین صلح حقوق بشر عراق

در پی صدور آئین نامه میانجیگری توسط رئیس قوه قضائیه آقای آیت الله آملی لاریجانی و در روز پژوهش

هیئت مدیره مؤسسه حقوقی و صلح و داوری عدل پویان زرین نشستی تخصصی در زمینه گسترش فرهنگ صلح و دوستی با دارنده نشان فرشته صلح از اتحادیه اروپا ، بلژیک و روسیه جناب آقای پروفسور محسن صادقی برگزار نمودند .

در این نشست تخصصی آقای پروفسور عامل کثرت جمعیت کیفری زندانها را ۱- جهلافراد جامعه نسبت به قانون ۲- فراموشی فرهنگ مذاکره و صلح و دوستی دانستند .

و عنوان کردند باید با ابزارهای رسانه هایی و فضای مجازی و سایبری مفاهیم قانونی را به شریان جامعه انتقال دهیم و باید با ابزارهای علمی پر سرعت در کمال درایت و به طور اصولی مفاهیم حقوق شهروندی و صلح و دوستی را به افراد جامعه آموزش دهیم .

بنابراین با ترغیب دانشجویان جهت ارائه پایان نامه های پژوهش محور و اصولی پایه های علمی کشور را تقویت کنیم.

جانشین دبیرکل صلح حقوق بشر سازمان ملل عراق ضمن اشاره به گسترش فرهنگ صلح اظهار داشتند :

با توجه به اینکه افراد جامعه بسیار باشعور هستند و خود آشنا به فرهنگ صلح و دوستی این فرهنگ باید توسط قوه قضائیه در سطح جامعه نهادینه شود . حمایت قوه قضائیه از نهادهای خصوصی پیشرو در این امر می تواند کمک شایانی به گسترشی این هدفها داشته باشد . در بحث داوری و گسترش فرهنگ صلح و سازش در اقشار مختلف جامعه با توجه به سابقه فرهنگ غنی در مذهب قومی و قبیله ایی نهادینه کردن و فرهنگ سازی این موضوع کار مشکلی نیست .

چون هنوز معتمدین و ریش سفیدان از جایگاه ویژه ایی در بین مردم برخوردارند و باید نهادها و شرکتهای خصوصی اقدام به گردآوری و جمع آوری ریش سفیدان و معتمدین نماید و در این زمینه جای تقدیر شایسته ایی دارد . که مؤسسه عدل پویان زرین به عنوان بخش خصوصی و به عنوان یک ngo اقدام به انجام چنین اموری نموده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *