طرح پابند الکترونیک در خصوص زندانیان استان خراسان شمالی اجرایی شد

حجت الاسلام و المسلمین جعفری رئیس کل دادگستری خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، از اجرای طرح پابند الکترونیک در خراسان شمالی خبر داد.

وی با اشاره به ملاحظات حقوقی و قانونی در خصوص اجرای طرح پابند الکترونیک گفت: طبق مواد ۵۵۲ و ۵۵۷ قانون آیین دادرسی کیفری، مجوز‌های قانونی قبلا برای اجرای این طرح پیش بینی و صادر شده بود و در حال حاضر با برقراری تمهیدات لازم، اجرای مفاد قانون در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با بیان این که طرح پابند الکترونیک در خصوص زندانیان حائز شرایط قانونی در استان اجرایی شده است، افزود: اجرای این طرح شرایط و لوازمی دارد که قانونگذار موارد و مصادیق مربوطه را احصاء و اعلام کرده است و همه چیز موکول به احراز شرایط قانونی از جمله اعلام رضایت خود زندانی است.

وی با اشاره به سازوکار‌های اجرایی و آثار مرتبط بر این طرح بیان کرد: اجرای طرح پابند الکترونیک، صرفنظر از ایجاد تغییرات در سبک، نوع و کیفیت اجرای نظارت‌های لازم بر زندانیان، مزایای فراوانی هم برای فرد زندانی و هم برای خانواده‌اش دارد.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری در پایان گفت: از طرفی اعمال مراقبت‌های الکترونیک این پابندها در فضای فیزیکی خارج از زندان، می‌تواند باعث کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها شود و فرصتی را برای اصلاح رفتار در اختیار زندانی قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *