صدور بیش از یک هزار سند در اجرای قانون حمایت از تولید و عرضه مسکن

علی اصغر اسدی مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضاییخبرگزاری میزان از صدور بیش از یک هزار سند در اجرای قانون حمایت از تولید و عرضه مسکن خبر داد.

وی در این رابطه اظهار کرد: تا پایان شهریور ماه سال جاری تعداد یک هزار و ۲ برگ سند مالکیت کاداستری در اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن صادر شده است.

این مقام مسئول با اشاره به تعامل خوب میان ثبت اداره کل اسناد و بنیاد مسکن، اظهار کرد: قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، در محدوده بافت روستا‌های بالای ۲۰ خانوار و شهر‌های کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: در این راستا بنیاد مسکن وضعیت ثبتی محل اجرای طرح را از واحد‌های ثبتی استعلام و پس از اخذ پاسخ در صورت وجود شرایط قانونی، اقدام به تشکیل پرونده که حاوی نقشه، گواهی احراز مالکیت و مشخصات متصرفین می‌کند. پس از آن با تکمیل پرونده جهت رسیدگی و صدور سند مالکیت کاداستری به اداره ثبت اسناد و املاک ارسال می‌شود.

این مقام قضایی ادامه داد: متقاضیان درخواست صدور سند مالکیت منازل مسکونی می‌توانند از طریق قانون ساماندهی تولید وعرضه مسکن که متولی آن بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی در هر شهرستان است مراجعه کنند.

اسدی افزود: این قانون فرصت بسیار مناسبی در جهت سند دار کردن ساختمان‌های فاقد سند رسمی است و مزایای این قانون‌ها درجهت رفاه حال مردم است، چراکه دولت با هزینه کرد در این بخش‌ها کمک شایانی به شهروندان در جهت تثبیت مالکیت و سنددار کردن منازل مسکونی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *