دیدار نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با رئیس قوه قضائیه، به مناسبت روز دانشجو

خلاصه ای از سخنان آیت الله رئیسی:

  •  در ارتباط با مسأله دولت الکترونیک یا دادرسی الکترونیک کار‌هایی که از قبل انجام شده بود در این دوره سرعت بیشتری گرفت. ۱۴۰۰ اتاق الکترونیک تشکیل و بیش از ۳۰ سامانه جدید راه اندازی شد.
  • دستور العمل ابلاغی مرتبط با سازمان‌های مردم نهاد  تنها یک دستورالعمل نبود. این دستورالعمل رونمایی و اعلام شد و برای آن سازوکار تعیین گردید. این دستورالعمل در تمام کشور در حال فعال شدن است.
  •  درخصوص حوادث آبان ۹۸، در رسیدگی به پرونده ها، بین اعتراض و اغتشاش در «عمل»، فرق قائل شدیم. کمیته ویژه دستگاه قضایی برای رسیدگی به حوادث آبان ماه که از همان ابتدا تشکیل شد، همچنان در حال پیگیری و رسیدگی به قصور و تقصیرهاست. عدم اعلام در این زمینه به معنای عدم اقدام نیست.
  •  در آغاز مسئولیتم در قوه قضاییه گفته شد که لایحه‌ای تحت عنوان منع خشونت علیه زنان مطرح است که سه سال معطل مانده، اما ظرف مدت کوتاهی با کمک نخبگان و بانوان این لایحه را اصلاح و لایحه صیانت از حقوق بانوان را به دولت فرستادیم که قریب به ۱۵ ماه است در دست بررسی است که امیدواریم هر چه زودتر به مجلس ارائه شود.
  •  در حال حاضر ۷۰ درصد اقتصاد کشوردولتی است که روح قانون خصوصی سازی ناظر بر کاهش این تصدی گری است و دولت باید ناظر و حامی بخش خصوصی باشد.

رییس قوه قضائیه با تاکید بر لزوم برگزاری نشست‌های مسئولان با اقشار مختلف از جمله دانشجویان گفت که این کار برای مسئولان برکات فراوانی خواهد داشت و آن‌ها را در جریان وضعیت جامعه قرار می‌دهد و تاکید کرد: از دیرباز با دانشجویان ارتباط داشته ام و روحیه وادبیات آن‌ها را می‌شناسم و هم اندیشی با آن‌ها را نه به عنوان یک امر تشریفاتی که برای اطلاع از نظرات و مطالبات آن‌ها موثر می‌دانم و قطعا این روند را ادامه خواهم داد. امیدوارم دیگر مسئولین هم خود را از این نعمت محروم نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *