دومین سمینار تجاری سازی اختراعات آغاز کار کرد

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان؛ به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، دومین سمینار تجاری سازی اختراعات برای دانشگاهها، پارک‌های علم و فناوری و استارت آپ‌ها با همکاری موسسه فدرال مالکیت معنوی سوئیس و مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز به کار کرد.

این سمینار به مدت پنج روز با حضور سخنرانان و کارشناسانی از دانشگاه علوم کاربردی زوریخ، پژوهشکده یونیتک ژنو و موسسه فدرال مالکیت معنوی سوئیس و شرکت کنندگانی از مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، گمرک، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر مالکیت صنعتی وزارت صمت، مرکز ملی فرش ایران، اساتید، دانشجویان و محققان پارک‌های علم و فناوری از ۲۴ لغایت ۲۸ فروردین ماه در تهران برگزار می‌شود.

تجاری سازی برای دانشگاه‌ها و تاثیرات اجتماعی، اقتصادی و مالی آن، تجاری سازی برای استارت آپ ها، اکوسیستم‌های کار آفرینی و انتقال فناوری و ماموریت دانشگاه‌ها از جمله مباحثی است که در این سمینار مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در ادامه این سمینار همچنین هیئت ارزیابی سوئیسی به منظور نیازسنجی حوزه‌های همکاری و تهیه پیش نویس تفاهم نامه همکاری با مرکز مالکیت معنوی ایران، از بخش‌های مختلف مرکز مالکیت معنوی، مرکز ملی فرش، معاون علمی فناوری ریاست جمهوری، گمرک، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پارک فناوری پردیس، دادگستری تهران و دفتر مالکیت صنعتی وزارت صمت بازدید خواهند کرد.

گفتنی است این سمینار در ادامه سمیناری با همین موضوع می‌باشد که در سال گذشته و با همکاری مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، دانشکده طب سنتی و حضور اساتید و کارشناسانی از کشور سوئیس برگزار گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *