دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با میزان عنوان کرد حمایت قانونی توام با نظارت از کشتارگاه یاسوج/ جهاد کشاورزی استان نسبت به تامین گوشت قرمز و مرغ گرم با قیمت مصوب و متعارف اقدام کند

 

مهرداد کرمی دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از کنترل ورود و خروج گوشت قرمز، مرغ و دام زنده در استان با اشاره به تشکیل کمیته نظارت بر کالا‌های اساسی خبرداد.

وی بر حمایت قانونی از کشتارگاه یاسوج تاکید کرد و افزود: اعطای تسهیلات ارزان قیمت جهت بهسازی، مرمت و ارتقای کشتارگاه یاسوج به منظور تامین حداقل ۳۵ درصد گوشت روزانه توسط خود کشتارگاه، در کنار نظارت مستمر و دقیق ضروری است.

کرمی با اشاره به اینکه می‌بایست قیمت‌ها و تفاوت آن در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد کنترل شود، جهاد کشاورزی استان را به نظارت بر تولید و تامین گوشت مورد نیاز استان از طریق متعارف و ارایه دانش فنی و تسهیلات و نهاده‌های دامی یارانه‌ای مکلف نمود.

دادستان یاسوج تصریح کرد: ورود دادستانی در بخش نظارت‌ها موثر و قاطع خواهد بود و با توجه به اینکه دولت و سازمان تعزیرات حکومتی مسئول مبارزه با گران فروشی و اعمال قانون خواهند بود، در واقع ورود دادستان جنبه حمایتی خواهد داشت.

این مقام قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین سازمان جهاد کشاورزی استان را مکلف کرد نسبت به تامین گوشت قرمز و مرغ گرم با قیمت مصوب و متعارف اقدام و نتیجه را به دادستانی اعلام کند.

کرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: ضرورت دارد سازمان تعزیرات حکومتی با تشکیل شعب ویژه رسیدگی به تخلفات در سطح استان در بازدید‌های میدانی ضمن بررسی مدارک و مستندات نسبت به رسیدگی فوری در محل و صدور رای اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *