برخورد با متعرضان به انفال عمومی در کمترین زمان

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حجت الاسلام و المسلمین اکبری، رئیس کل دادگستری استان مازندران در آیین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب نوشهر بر عزم قوه قضاییه در حفاظت از انفال عمومی به عنوان وظیفه و تکلیف تاکید کرد و گفت: با متعرضان به انفال عمومی در کمترین زمان برخورد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان مازندران افزود: دادستان‌ها به عنوان مدعی العموم وظیفه دارند از انفال عمومی همچون منابع طبیعی، جنگل، کوه، دریا و دشت و رودخانه براساس قانون صیانت کنند.

وی با اشاره به تعرض سودجویان به انفال و منابع طبیعی در مازندران برای ساخت ویلا و آپارتمان و قطع درخت و تصرف زمین‌های منابع طبیعی، هشدار داد: عزم قوه قضاییه برای برخورد با متخلفان در این زمینه جدی است و برای این منظور ابلاغیه و دستورالعمل جهت مدیریت پرونده‌های مهم و جرایم خاص در استان تدوین شده است و بر اساس این دستور تمامی روسای دادگستری و دادستان‌های استان مکلف به نظارت و مدیریت بر این پرونده‌ها از زمان وقوع جرم تا اجرا حکم و بایگانی پرونده هستند تا رسیدگی به این پرونده‌ها با شتاب و دقت مناسب انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری با بیان اینکه دادگستری استان مازندران با اطاله دادرسی مواجه است، گفت: مسئولان دادگستری و قضات نیاز است که با شتاب بخشی در رسیدگی به جرایم و اجرای حکم در زمان کوتاه بتوانند علاوه بر افزایش رضایت مردم، ارتکاب جرم را درد جامعه کاهش دهند.

رئیس کل دادگستری استان مازندران با اشاره به جایگاه مهم دادستان‌ها در دستگاه قضایی اظهار کرد: دادستان‌ها با توجه به وظایف و اختیارات بر حوزه‌های مختلف در راستای ارتقای امنیت و سلامت جامعه با قاطعیت گام بردارند و با هر نوع اقدام از سوی هر فردی که موجب سلب آسایش و بر هم خوردن سلامت مردم می‌شود با همکاری نیرو‌های نظامی، امنیتی و انتظامی برخورد سریع داشته باشد.

در پایان ضمن قدردانی از زحمات علی اکبرعلیزاده، دادستان پیشین نوشهر، حمزه علیپور به عنوان دادستان نوشهر معرفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *