برای اراضی و املاکی که مستثنیات است

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، مدیر کل ثبت استان تهران در جمع خبرنگاران در ارتباط با اراضی و ویلا‌های باستی هیلز گفت: برای اراضی و املاکی که مستثنیات است سند صادر می‌شود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا همه ویلا‌های ساخته شده در باستی هیلز دارای سند است: همه آن‌ها خیر، البته تعداد دقیق را نمی‌دانم؛ اما در مورد چیزی که در محدوده مستثنیات بوده برابر مقررات سند مالکیت صادر شده است یک قسمتی اراضی موقوفه بوده که با اشخاص قرارداد بسته شده و قسمتی نیز اراضی ملی است که سند آن را به دولت می‌دهیم و دولت اگر واگذار کند در اختیارات ما نیست.

رامشی افزود: در مورد ساخت و ساز در اراضی ملی اطلاعی ندارم، در قسمت پایین دست که اراضی مستثنیات بوده طبق قانون سند صادر شده است و مالکین اولیه از دهه ۴۰ سند گرفتند و بعد انتقال دادند.

وی گفت: برای اراضی ملی در استان تهران حدود ۹۶ درصد سند مالکیت صادر کردیم از این تعداد حدود ۳۰ درصد در بانک کاداستر جانمایی و تثبیت شده است. برابر قانون ۹ ماده حدنگار سازمان‌ها باید ظرف دو سال اسناد مالکیتشان را به روز و تک برگ کنند و بسیاری از سازمان‌ها اقدام نکردند که پیگیر این موضوع با همکاری معاونت استانداری و معاونت پیشگیری از وقوع جرم هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *