اخباری از شکایت عنابستانی تا کیفرخواست پرونده هواپیمای اوکراینی

 آیین تکریم و معارفه دادستان نظامی استان تهران روز سه شنبه با حضور دادستان کل کشور و جمعی از مقامات قضایی و فرماندهان نظامی برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور، شکراله بهرامی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور، حجت الاسلام والمسلمین فراتی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران، محمدجواد حشمتی رئیس کل دادگستری استان تهران، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران و جمعی از قضات، مقامات و مسئولان قضایی، نظامی و انتظامی حضور دارند.

در این مراسم از غلامعباس ترکی دادستان سابق نظامی استان تهران قدردانی به عمل آمد و ناصر سراج به عنوان دادستان جدید نظامی استان تهران معرفی شد.

غلامعباس ترکی از این پس در سازمان بازرسی کل کشور مشغول به کار خواهد شد و ناصر سراج هم که ریاست سازمان بازرسی کل کشور را در کارنامه مسئولیتی خود دارد، به سازمان قضایی نیروهای مسلح آمده است.
قاضی سراج علاوه بر ریاست سازمان بازرسی کل کشور، قضاوت در دادگاه انقلاب، ریاست دادگاه‌های کیفری استان تهران، عضویت معاونت دیوان عالی و معاونت سیاسی – امنیتی دادستان کل کشور و سمت مشاور ئیس قوه قضاییه را در کارنامه خود دارد.

رییس قوه قضاییه در حکمی ناصر سراج را به عنوان مشاور رییس قوه قضاییه و دادستان نظامی استان تهران منصوب کرد.

غلامعباس ترکى دادستان سابق نظامى تهران در مراسم معارفه با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه دادستانى نظامى تهران اظهار کرد:  کیفرخواست پرونده هواپیماى اوکراینی نیز صادر شد و رسیدگى جدى و دقیق اعمال شد و براى ١٠ نفر که قصور و تقصیر داشتند کیفرخواست صادر شد.

 همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین شکرالله بهرامی در حاشیه آیین تکریم و معارفه دادستان نظامی استان تهران درباره آخرین وضعیت پرونده هواپیمای اوکراین گفت: کار این پرونده در دادسرا تمام و کیفرخواست امضا شد و انشالله در دادگاه در سال جدید رسیدگی می‌شود. 

 وی همچنین درباره پرونده شکایت علی اصغر عنابستانی نماینده مجلس از سرباز راهور گفت: 

آقای عنابستانی هنوز دلیل و مدرکی مبنی بر اینکه سرباز مشکلی داشته، ارائه نکرده و اگر دلیلی بیاورد رسیدگی می‌کنیم.

بهرامی در پاسخ به سوالی درباره سرباز گیلانی  گفت: همه ما وظیفه داریم در چارچوب اخلاق رفتار کنیم و مجموعه اسلام اصول دین، فروع دین و اخلاق است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح درباره طرح بازگشت سربازان به سنگر و خبرهای جدید در رابطه با این طرح اظهارداشت: ما این طرح را به این منظور طراحی کردیم که سربازان تصور نکنند که حالا که از خدمت سربازی فرار کردند دیگر نمی‌توانند برگردند، بعضی از آنها از این موضوع می‌ترسیدند، گفتیم به سنگرهای خود برگردید و خدمت خود را تمام کنید و بعد از پایان خدمت از معافیت‌های قانونی برخوردار شوید.
وی تاکید کرد: آنهایی که هنوز به خدمت برنگشتند، برگردند و تا کنون بیش از ۳۰ هزار نفر در مدت کمتر از دو سال برگشتند.
بهرامی افزود: این ۳۰ هزار نفر فرار از خدمت داشتند و خدمت خود را انجام دادند و از معافیت‌ها هم بهره‌مند شدند. 
 به لحاظ اقدامات پیشگیرانه‌ای که انجام دادیم فرار از سربازی کم شده است که این نتیجه خوشایندسازی محیط خدمت، لباس‌ها، غذاها و… و برخورد مسئولان با آن‌ها بوده که بسیار کارساز است.
بهرامی در پاسخ به سوالی درباره سرباز گیلانی و سوءاستفاده از این قضیه گفت: همه ما وظیفه داریم در چارچوب اخلاق رفتار کنیم و مجموعه اسلام اصول دین، فروع دین و اخلاق است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *